کد خبر 270472
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶

در نشست خبری پیش از ظهر امروز مطرح کرد؛

سلیمانی: در هفته دفاع مقدس هر شهر ما باید یک ایثارشهر باشد

سلیمانی: در هفته دفاع مقدس هر شهر ما باید یک ایثارشهر باشد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در هفته دفاع مقدس هر شهر ما باید یک ایثارشهر باشد و تمام ظرفیت‌های خود را در این حوزه باید به کار بگیریم تا روایت فداکاری ها شهدا را بیان کنیم. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نشست خبری یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز ۲۸ شهریورماه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. 

یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست و در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: جنایت روز گذشته رژیم صهیونسیتی متفاوت از دیگر جنایت است. ما به یاد داریم که در دفاع مقدس روحیه جوانمردی از خصوصیات ویژه آن دوران بود، در آن دوران بر روی مردم بی دفاع ما موشک‌های اهدایی غرب فرود می‌آمد اما از آنجا که این حرکت ناجوانمردانه و به دور از انسانیت بود و بیش از ۴ هزار نفر از مردم عادی را مجروح کرد؛کشور با سیاستهای حضرت امام راحل در مقابل رژیم مقابله به مثل نکرد. 

سلیمانی اظهار کرد: وظیفه رسانه است که این مسایل را با توجه به جایگاه دقیق تبیین کند، دفاع مقدس سیمای زمینی آیات الهی و تفسیر زمینی این ایات بود. نیاز است که یاد و خاطره شهدا در ایام و مناسبت ها مورد توجه قرار گیرد. بنیاد با توجه به رسالتی که دارد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مشارکت داشته باشد. 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در برگزاری آیینهای هفته دفاع مقدس که یک سمت آن بنیاد است همه باید مشارکت کنند؛ در دوران دفاع مقدس دفاع ما کاملا مردمی بود و پس از ان هم با دفاع مردم مواجه بودیم.امروز مردم باید در تبیین و ترویج آن فرهنگ و از خودگذشتگی ها نقش ایفا کنند.

وی تشریح کرد: در هفته دفاع مقدس هر شهر ما باید یک ایثارشهر باشد و تمام ظرفیت‌های خود را در این حوزه باید به کار بگیریم تا روایت فداکاری ها شهدا را بیان کنیم. 

معاون فرهنگی بنیاد شهید گفت: مجموعه بنیاد در هفته دفاع مقدس برنامه های قابل توجهی را تدارک دیده است که به اختصار بیان میشود؛ در برنامه‌های ستادی، تحلیل از نویسندگان حوزه ایثار، تجلیل از فعالان فضای مجازی،دیدار با جانبازان در آسایشگاه برنامه ریزی شده، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، قرائت پیام رییس بنیاد را خواهیم داشت؛ همچنین تجلیل از دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز را داریم.برگزاری مراسم آیین میهمانی لاله ها در سراسر کشور، غبارروبی قبور شهدا در ۵ مهرماه را خواهیم داشت. 

وی ادامه داد: اجرای طرح سپاس و سرکشی به خانواده شهدا نیز در این هفته حداقل کاری است که میتوانیم انجام دهیم، رهبری هم می‌فرماید تکریم خانواده‌های شهدا کمتر از شهادت نیست و شهید ناظر بر این است، برگزاری یادواره‌های شهدای اهل تسنن که دوشادوش رزمندگان در میدان‌ها حضور داشتند و تکریم خانواده شهدای اقلیت از دیگر برنامه هاست.

سلیمانی تشریح کرد: برگزاری مراسم تکریم ایثارگران؛ افتتاحیه فصل دوم آبروی کوچه‌ها که از رسانه ملی پخش خواهد شد، 
برنامه ویژه تجلیل از شهدای منا از برنامه های مفصل است که همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار میشود؛ و رهبری هم فرمودند یاد و خاطره آنان فراموش نشود. 

معاون فرهنگی بنیاد شهید گفت: امیدواریم با همت و تلاش عزیزان در راستای انعکاس اخبار این حوزه با مشارکت و مطالبه گری خود در تداوم زحمات انها تلاش کنید، ما به دنبال این هستیم در این زمینه هم افزایی داشته باشیم و هر شهری ایثار شهر باشد و همه احساس تکلیف داشته باشیم.

وی گفت: اگر امروزه دفاع مقدس ما تجلی حقانیت نظام است این واقعیت به واسطه فداکاری و ایثارگری است که اتفاق افتاده و این موضوع باید برجسته شود، انتظار و توقع ما از اصحاب رسانه همین است. همچنین در حوزه فرهنگی و آموزشی نیاز است که از ظرفیت‌های تشکل‌ها استفاده شود.

سلیمانی گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اسناد و آثار شهدا جمع آوری و در سامانه ای به نام افتخار بارگذاری شده است. سال گذشته خاطرات شفاهی یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از پدران، مادران، همسران و جانبازان بالای هفتاد جمع آوری شد. امسال قرار است؛ خاطرات ۵۰۰ هزار نفر از جامعه هدف جمع آوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha